#Rembrandtalarm
Wij steunen de campagne voor meer geld en waardering voor creatieven. Laat ook je stem horen!

terug

Kijkje in de keuken: het maken van de Kunstenbond website

De website is het belangrijkste uithangbord van de Kunstenbond. We ontwikkelen de site stap voor stap. Lees wat we allemaal al gedaan hebben en wat er nog op de planning staat.

Een website maken is een heel proces. In september zijn we begonnen met de strategie uitdenken: nieuwe leden aan ons binden en onze trouwe leden goed informeren en betrekken! Thonik heeft ons geholpen met het ontwikkelen van een sterke identiteit. Zij kwamen met de krachtige K en de stippellijn. Vruchtvlees kwam na een selectieproces als beste partij voor het bouwen van de website uit de bus. Congressus als leverancier voor de ledenadministratie. Het was een hele klus om te zorgen dat alle koppelingen tussen website en onze ledenadministratie  tot stand kwamen. Inhoudelijk voerden we ondertussen veel discussie over nieuwe contributie en welke producten en diensten we allemaal willen aanbieden. In stukken leveren we zo een steeds betere website op.   

december
2017

December 2017

  • Zoekfunctie?
  • Engelstalig?
  • Evaluatie?

september
2017

September 2017

  • Start nieuwe seizoen: campagnes
  • Redactieraad bepaalt en beoordeelt content  

juli
2017

Juli 2017

  • Vakgroepen vullen hun pagina’s
  • Redactieraad met 5 mensen uit werkorganisatie en 5 actieve leden krijgt schrijftrainingen
  • Selectie fotografen en illustratoren onder eigen achterban

juni
2017

Juni 2017

  • Homepagina met meer focus op lid worden  
  • Thema pagina Weet wat je waard bent
  • Levendige Actueel pagina

 

mei
2017

Mei 2017

  • Productoverzicht: alle producten en diensten van de Kunstenbond met handige filters in 1 overzicht
  • Lid worden via de website

januari
2017

Januari 2017

  • Nieuw contributiemodel voor nieuwe leden
  • Inloggen bestaande leden
  • Kunstenbond identiteit
  • Overzichtspagina vakgroepen
Reageer